pondělí 10. listopadu 2014

Domácí wellness pro každého

Neutrácejte za drahá wellness centra a společné sauny – nyní můžete mít sprchový parní box přímo ve vaší koupelně! Díky parnímu boxu si můžete dopřát masáž nebo vlhkou parní lázeň kdykoli chcete v pohodlí vašeho domova.


Představte si, jak sedíte na vyhřáté lavici, bílým oparem k vám prosvítá jemné světlo a z reproduktoru hraje příjemná hudba. Je vám příjemné horko a cítíte, jak všemi póry těla uniká napětí, stres a nervozita. Po opuštění parní lázně  se cítíte jako znovuzrození.



Příjemně vás překvapí i cena parních boxů, která je srovnatelná s cenami sprchových boxů.
Koupí parního sprchového boxu získáte hned 3 možnosti jeho využití – alternativu k běžnému sprchovému boxu,hydromasážní kabinu a samostatnou parní lázeň.


Saunování v parní lázni

Parní lázeň je zdravá a příjemná potní lázeň, podobná sauně, ale se zcela jiným klimatem – ne tak horká a mnohem vlhčí. Nedochází k takovému prohřátí těla jako u suché sauny, neboť teplota v páře se pohybuje mezi 40 – 50°C. Optimální teplota pro nejlepší účinek je pak 43 až 46°C. Vlhkost vzduchu až 100% je ideální pro uvolnění svalů, průdušek, podporuje lepší prokrvení, čistí a oživuje pokožku. Zvláště vhodná je horká pára při onemocnění dýchacích cest a revmatických potížích.
Pravidla saunování v parní lázni jsou principiálně stejné jako u suché sauny:
  • do páry vstupujeme minimálně 30 minut po jídle
  • pobyt v páře by neměl být delší než 20 minut
  • po lázni se osprchujeme vlažnou vodou, pak se řádně vytřeme ručníkem do sucha
  • nutné doplňovat tekutiny

Parní lázeň můžeme do tréninkového cyklu zařadit častěji než suchou saunu, protože v páře je teplota jen o několik °C vyšší než teplota těla a nedochází tedy k tak velkým teplotním výkyvům. Obvykle doporučujeme kombinovat s jinými regeneračními prostředky. Četnost návštěv tohoto zařízení je individuální (1-4x /týden).

Saunování v parní lázni se nedoporučuje při chorobách srdce a krevního oběhu. Při kožních chorobách je nutno se poradit s lékařem. Do parní lázně by neměl chodit ani člověk s horečkou, neboť jeho termoregulační systém je narušen.

Ačkoliv parní lázeň uvolňuje, je to pro tělo extrémní zátěž, a tak se nedoporučuje, aby člověk chodil do sauny velmi unavený nebo nevyspalý. Člověk by neměl být ani hladový nebo naopak přejedený. Stejně tak by neměl mít žízeň.

Při saunování dětí je nutno brát v potaz jejich malé tělo a větší vnímavost vůči změnám teploty. Proto by se neměly saunovat v příliš teplých saunách nebo se vystavovat velkým změnám vlhkosti. Je však třeba být velmi opatrný, protože malé dítě ještě nedokáže dobře ovládat svoji tělesnou teplotu a hrozí jeho přehřátí.

Co použít pro umocnění blahodárných účinků parní lázně na váš organismus?

Peelingové soli
Peelingové soli jsou určeny k důkladné očistě těla během saunování. V sauně nebo v parní lázni se díky teplotě a vlhkosti zpřístupní póry pokožky, což umožňuje pronikání mikročásteček soli do hloubky a odstranění veškerých nečistot z kůže. Složení minerálních látek v mořské vodě se velmi podobá složení minerálních látek v krevním séru. Sůl, hořčík, vápník, jód, fosfor a fluor jsou životně důležité pro náš organismus. Proto má používání peelingových solí vysoké regenerační účinky.

Použití: během saunování nebo parní lázně potírejte lehce své tělo 10-15 g soli tak dlouho, dokud se nerozpustí. Poté se důkladně osprchujte. Po takto důkladné očistě doporučujeme použití lehkého hydratačního mléka.

Peelingové soli během použití:

  • Vyčistí pokožku od nečistot
  • Odstraní odumřelé kožní buňky
  • Prokrví a regenerují pokožku